Heb je vragen? Bel ons op 0413-330752

Vragen over retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het verkeerde product besteld of toch iets anders gezien? Geen probleem: bij Careboxcompany heb je maar liefst 30 dagen de tijd om te beslissen of je het product wilt houden. Wil je om wat voor reden dan ook het product ruilen? Neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen graag om zo snel mogelijk het product om te ruilen voor het juiste product.

Let op: bij het ruilen van een verkeerd besteld product vragen wij om opnieuw een bestelling te plaatsen en te betalen. Wij storten dan het aankoopbedrag van het product dat je wilt ruilen terug, zodra wij het in goede staat retour hebben ontvangen. Deze voorwaarden gelden natuurlijk niet als er bij ons iets is misgegaan waardoor je een verkeerd product hebt ontvangen. In dat geval zorgen wij ervoor dat we het zo snel mogelijk oplossen.

Kan ik mijn bestelling terugsturen en afzien van de aankoop?

Ja, dat kan! Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

Wil je een product terugsturen? Maak via deze link je retouretiket aan. Zet onderaan bij 'Referentienummer' je bestelnummer. Plak je retourlabel op het pakket en lever je retourzending in bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Stuur ook het ingevulde retourformulier mee voor een schriftelijke ontbinding van de koopovereenkomst. Retourneren is gratis via een DHL ServicePoint. Natuurlijk kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, maar dan zijn de retourkosten wel voor jou.

Onze retourvoorwaarden

Het is goed om rekening te houden met de volgende wettelijke spelregels:

  • - Stuur het product altijd compleet* en in de originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour. Natuurlijk kun je het product even uit de doos halen en bekijken, zo lang je het niet gebruikt. Vanuit hygiënisch oogpunt kunnen wij alleen complete, ongebruikte en ongeopende zorgboxen en andere producten die nog niet gebruikt en/of geopend zijn terugnemen. Heb je de verpakking al geopend en/of een product gebruikt? Dan kun je het helaas niet terugsturen.

  • - Heb je het product toch gebruikt? Dan mag je het ook retour sturen. We bekijken dan het teruggestuurde product en stellen op basis daarvan de waardevermindering vast.
  • - Blijkt het retour gestuurde product na controle gebruikt, beschadigd, aan slijtage blootgesteld of vervuild? Dan brengen wij kosten in rekening voor de waardevermindering van het product. Je bent alleen aansprakelijk voor deze waardevermindering als gevolg van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


  • - Op maat gemaakte producten vallen ook onder de uitzonderingen van het herroepingsrecht. Wij kunnen een op maat gemaakt product helaas niet meer verkopen en daarom niet terugnemen.
  • *Wij kunnen alleen retourzendingen die compleet retour komen (inclusief accessoires en handleiding) in behandeling nemen. Dat betekent dat wij overgaan op crediteren zodra wij alle meegeleverde accessoires hebben ontvangen. Ben je de accessoires en handleiding vergeten mee te sturen en stuur je ze later na? Dan brengen wij de extra retourkosten in rekening.

    Dat kan! Houd er dan wel rekening mee dat voor Koopjes een zichttermijn van 14 dagen geldt. Ook is retourneren bij alle producten uit de Koopjeshoek op eigen kosten. Natuurlijk vergoeden wij wel de retourkosten als je een defect product hebt ontvangen. Bij elk product vermelden wij waarom wij het in de Koopjeshoek aanbieden.

    Hoe stuur ik een product terug?

    Retourneren is binnen Nederland gratis. Volg deze stappen om het terugsturen van een product snel en makkelijk te laten verlopen.

    • 1. Je kunt het product binnen 30 dagen terugsturen. Zorg ervoor dat je de verpakking met verzendlabel bewaart om het op de juiste te wijze kunnen versturen. Als het label nog intact is, kun je het namelijk laten scannen bij een DHL ServicePoint zodat het naar ons retour komt.*
    • 2. Heb je de originele verzenddoos met verzendlabel niet meer? Maak dan via deze link van DHL je retouretiket aan en print het uit. Bij 'Referentienummer' kun je je bestelnummer invullen.
    • 3. Vul het retourformulier dat je bij de bestelling hebt ontvangen in.
    • 4. Verpak het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in de verpakking waarin je het pakket van ons hebt ontvangen en doe het retourformulier ook in de doos.
    • 5. Controleer of alle meegeleverde accessoires en de handleiding(en) bij het product zitten voordat je het terugstuurt.* Plak het uitgeprinte retouretiket op de doos als je de originele verzendverpakking niet meer hebt.
    • 6. Breng het pakket naar een DHL ServicePoint. Bewaar het afleverbewijs met verzendcode na ontvangst.

    *Wij kunnen alleen retourzendingen die compleet retour komen (inclusief accessoires en handleiding) in behandeling nemen. Dat betekent dat wij overgaan op crediteren zodra wij alle meegeleverde accessoires hebben ontvangen. Ben je de accessoires en handleiding vergeten mee te sturen en stuur je ze later na? Dan brengen wij de extra retourkosten in rekening.

    Natuurlijk kun je de bestelling ook via een andere vervoerder terugsturen. Dan zijn de kosten wel voor jou.

    Stuur je een pakket terug vanuit België? Dan kun je je bestelling ook binnen 30 dagen kosteloos retour sturen. Voor andere landen geldt retourneren op eigen kosten.

    Hoe stuur ik een product terug dat ik via Bol.com heb besteld?

    Dit gaat via je Bol.com account. Meld je bestelling via je Bol.com account aan als retour en stuur het terug volgens de retourprocedure van Bol.com. Wij melden je bestelling retour zodra we het pakket hebben ontvangen. Bol.com betaalt het bestelbedrag dan aan je terug.

    Wat is het retouradres van Careboxcompany?

    Careboxcompany
    Koperslagerstraat 20
    5405 BS Uden

    Wat zijn de kosten voor retourneren?

    Binnen Nederland en België is terugsturen gratis als je onze retourprocedure volgt. Voor andere landen geldt retourneren op basis van eigen kosten en eigen risico. Deze voorwaarden gelden zowel wanneer je het product terugstuurt binnen de garantieperiode als binnen de zichttermijn (30 dagen).

    Wanneer wordt het bedrag van mijn geretourneerde bestelling teruggestort?

    Wij storten het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je melding hebt gedaan van herroeping, terug op je rekening. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. In ieder geval brengen wij bij voor de terugbetaling geen kosten in rekening.

    Wij wachten met terugbetaling totdat het product compleet bij ons terug is gekomen.* Is het retourpakket zoek geraakt of later bij ons binnen? Dan storten wij het retourbedrag terug als je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd (bijvoorbeeld door middel van een verzendcode van het postkantoor). Bewaar daarom altijd het bonnetje met verzendcode dat je meekrijgt bij het retour sturen van het pakket.

    *Wij kunnen alleen retourzendingen die compleet retour komen (inclusief accessoires en handleiding) in behandeling nemen. Dat betekent dat wij overgaan op crediteren zodra wij alle meegeleverde accessoires hebben ontvangen. Ben je de accessoires en handleiding vergeten mee te sturen en stuur je ze later na? Dan brengen wij de extra retourkosten in rekening.

    Kan ik een gedeelte van mijn bestelling terugsturen?

    Ja, dat kan. Als je slechts een gedeelte van je bestelling terugstuurt, storten wij het aankoopbedrag (minus eventuele waardevermindering) van het geretourneerde product zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je het teruggestuurd hebt terug op je rekening.Je kunt echter geen onderdelen van een box terug sturen.

    Verzending bij Careboxcompany is binnen Nederland gratis vanaf € 35. Daarom brengen wij € 3,95 voor de verzendkosten in rekening als de bestelling die je behoudt op een bestelwaarde lager dan € 35 uitkomt (binnen Nederland, bij verzending naar België betaal je € 4,95 ongeacht het bestelbedrag).

    Voorwaarden bij gebruik van kortingscode
    Heb je een kortingscode gebruikt bij het bestellen? Dan kan het zo zijn dat de kortingsvoorwaarden niet meer gelden als je een product terugstuurt, omdat het bestelbedrag dan lager wordt dan het vereiste bestelbedrag om korting te krijgen. Houd er in dit geval rekening mee dat wij dit verrekenen bij het terugstorten van het retourbedrag.

    Hoe werkt retourneren van een bestelling waarvoor een kortingscode is gebruikt?

    Heb je een kortingscode gebruikt bij het bestellen? Dan kan het zo zijn dat de kortingsvoorwaarden niet meer gelden als je een product terugstuurt, omdat het bestelbedrag dan lager wordt dan het vereiste bestelbedrag om korting te krijgen. Houd er in dit geval rekening mee dat wij dit verrekenen bij het terugstorten van het retourbedrag.

    Deze voorwaarde geldt ook voor actieproducten. Denk hierbij aan producten die wij voordeliger aanbieden in combinatie met je bestelling voordat je naar het afrekenen gaat.

    Ik wil gebruik maken van een retourformulier. Waar vind ik dat?

    Je vindt het retourformulier in de doos bij je bestelling. Hieronder kun je ook het Europese herroepingsformulier downloaden.

    Download hier het Europese herroepingsformulier

    Waar ben je naar op zoek?

    Je winkelmandje